Heidelberg

Na początku chciałam napisać post o tym, co dzieje się u nas w Hessen z związku z zaistniałą sytuacją na całym świecie. Ale podejrzewam, że Wy tak jak ja również macie dość tego, co się dzieje w mediach. Osobiście mam wrażenie, że ten wirus, a za nim wagony papieru toaletowego i dziesiątki opakowań makaronu wyskoczą mi z lodówki. Oczywiście nie chcę sprawy bagatelizować i
mam obawy o siebie, starego i moją rodzinę w Polsce, ale dzisiaj zabiorę Was do Heidelbergu - niemieckiego Rzymu. Gdzie byliśmy, zanim mogliśmy poruszać się jeszcze bezpiecznie. Ot tak, odpocznijmy przez chwilę od tego całego zamieszania, bo na jego temat i tak mądrego się ode mnie nic nie dowiecie.

Pomysł naszego mini urlopu pojawił się dość spontanicznie, bo planowaliśmy go na moje urodziny. Ale że oboje jesteśmy kąpani w gorącej wodzie, gdy tylko zrobiło się ciepło, spakowaliśmy manatki i pojechaliśmy. Hotel i Flixbusa ogarnęliśmy właściwie w dwa dni. Z pomocą koleżanki, bo okazało się, że naszymi kartami z Post Banku możemy sobie podetrzeć tyły, a nie cokolwiek zarezerwować. Mini uwaga: jeśli będziecie kiedyś mieszkać w Niemczech, nie wybierajcie Post Banku. Do tej pory nie udało mi się zrobić konta internetowego, a kartą nie mogę za nic zapłacić w internecie. Ile ja się nerwów najadłam, to tylko wiem ja.

Wzięliśmy wolne na piątek i z samego rana wsiedliśmy w Flixbusa. Świetna opcja, gdyż bilety w obie strony za dwie osoby kosztowały nas tylko 20e.

Ogólnie cały wyjazd był mega spontaniczny, bo zwiedzanie zupełnie obcego miasta to jakiś kosmos. Pozytywny kosmos. Dobrze, że stary ma niesamowity zmysł odnajdowania się w terenie, bo ja od razu bym się zgubiła. 

Heidelberg to piękne miasto. Stare miasto, ale nie wybierajcie się tam na dłużej niż na weekend, bo nie będziecie mieli co zwiedzać. Wszystkie atrakcje, te turystyczne i te mniej, zwiedziliśmy w dwa dni. Nie chcę za dużo opowiadać, bo nie da się opisać słowami magii tego miejsca. Wszystko zobaczcie na zdjęciach. 
To wszystko jest na wyciągnięcie ręki na Alt Stadt. Do zamku idzie się długim deptakiem, który jest jednym z najdłuższych wyłączonym z ruchu w Europie. I na którym są sklepy ze wszystkim. Nie mogłam nadziwić się ilością księgarń oraz tym, że tam nawet żelki mają oddzielny sklep! Po drugiej stronie zaś mostu jest wejście na górę, po której łaziliśmy dość długo. Widoki nieziemskie. Hasłem przewodnim stało się powiedzenie: "schody, schody, jeszcze więcej schodów". Do dziś zapamiętam, żeby nie nakładać nowych butów na takie wycieczki. A po zmroku miasto jest jeszcze piękniejsze! Deptak jest pełen ludzi nawet o późnych godzinach, bo wszystko jest przepięknie oświetlone.
Na górze zaś znajdują się ruiny starego amfiteatru i klasztoru. Więc mimo, że ciężko, warto było się tam wdrapać :)
Było lekko, zabawnie, tak zwyczajnie... I żeby nie te moje stopy i nowe buty, to byłoby idealnie. 

Kochani, ja żyję. Ledwo, ale żyję. Jako, że pracuję w piekarni, a ludzie powariowali, pracujemy po 12 godzin dziennie. W nocy. Te szaraczki jak my robią wszystko, aby dostarczyć Wam świeży chleb na czas. I nie mamy pod sobą pięciu sklepów, ale ponad sto. Zaopatrujemy ponad sto sklepów i mamy czas do 3 nad ranem, aby towar od nas wyjechał. Uwijamy się jak mrówki. Gorzej jak sort nie wyjdzie na czas z anlagi. Wtedy jest zadyma. Bo jeden to pikuś. Zdarza się, że nie wyjdzie ich dziesięć, a pierwsze numery musimy zrobić do wpół do 1 w nocy. Do domu przychodzę ujebana, bo nie nazwę tego inaczej. I jedyne o czym marzę to prysznic i ciepłe łóżko. Kiedy wstaję, zdążę zjeść obiad, ubrać się i wyjść do pracy. W między czasie zdążę przeczytać kilka stron książek, które mama zamówiła dla mnie z polskiej księgarni. Ciężkie czasy nastały, a ja mam nadzieję, że świat w końcu zwolni.

Trzymajcie się kochani. Mama powtarza mi przez telefon, abyśmy na siebie uważali. I chcę przekazać to Wam. Uważajcie na siebie. Jeśli ograniczono nam dostęp do wychodzenia z domu, to przestańmy być w końcu egoistami i nie narażajmy świata. Przecież nie chodzimy do kina czy teatru codziennie, a nowa bluzka z galerii nie będzie nam potrzebna pod respiratorem. Usiądźmy na dupie i przeczekajmy ten czas. Wszystko inne można nadrobić później, zdrowia już nie. Nie bądźmy typowymi Polakami, którzy, jak im czegoś zabronią, to robią zupełnie odwrotnie. Nasza przyszłość zależy tylko od nas. 

Solennie obiecuję, że jutro jak wstanę odpowiem na wszystkie komentarze i odwiedzę Wasze blogi. Jesteście cudowni, nie zapominajcie o tym! Przesyłam moc uścisków tych internetowych! 

217 komentarzy:

  1. Kochana Ty również na siebie uważaj. Mam nadzieję, że już wkrótce znów powróci spokój i bezpieczeństwo.

    OdpowiedzUsuń
  2. ..fantastyczna wycieczka, miasto Heidelberg jest bajecznie cudowne.. zdjęcia prześliczne!
    ..zachwyca niezwykłe piękno starych zabytkowych budowli.. dziękuję za wspaniałą ucztę piękna dla oczu i duszy ;)
    ..uważaj na siebie, pragnę aby jak najszybciej wszystko wróciło do normy!!!

    - pozdrawiam ciepło i serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ❤️ Ja również mam taką nadzieję. Wczoraj w pracy to był kosmos. Dzisiaj ledwo na nogach stoję, a jeszcze cały taki tydzień przede mną :(

      Usuń
  3. Miasto czad! Piękne kadry! Niemcy to dla mnie zagadka pod względem turystycznym. Bywałam, ale tylko przejazdem, za czasów, kiedy jeździłam stopem. No ale teraz świat, to niebezpieczne miejsce. A ludzie zbiorowo wystraszeni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, miasto czad :) Ja jak wszystko się uspokoi mam w planach zwiedzić Niemcy wzdłuż i wszerz 😁

      Usuń
  4. Cóż za zdjęcia, niektóre wyglądają jak z najlepszego katalogu turystycznego :)
    Dużo zdrówka i sił na ten trudny czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie i życzę tego samego ❤️

      Usuń
  5. Już powstają memy jak to nową walutą płatniczą jest papier toaletowy a nowe przypadki śmierci to Januszowie i Grazyny przygniecieni 300g kg makaronu i 150kg ryżu... ostrożność trzeba zachować ale panika nic nie da... dbaj o siebie, uważaj i nie panikuj ;)

    Piękne zdjęcia niczym z przewodnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie kłódki na moście widziałam w Zamościu... ciepło na sercu ;)

      Usuń
    2. Te memy to po prostu mistrzostwo 😁 Ja widziałam je również na Litwie :)

      Usuń
    3. Memy memami ale sytuacja jest poważna :(

      Usuń
    4. To jakiś koszmar co się dzieje :(

      Usuń
    5. Zgadzam się... jestem tym wszystkim załamana :(

      Usuń
    6. Nie potrzeba wojny, by świat się kończył :(

      Usuń
    7. Myślisz, że to już?

      Usuń
    8. Nie wiem, ale właśnie czytałam o dobrych wieściach. W Chinach gwałtowny spadek zachorowań, pacjent 0 z Polski wyleczony. Więc może jeszcze nie?

      Usuń
    9. Słyszałam, słyszałam..... jest nadzieja ale my Polacy musimy dostosować się do zasad!!! ale by to nie wrócło :(

      Usuń
    10. Dokładnie, nic nam nie pomoże jeśli samy o siebie nie zadbamy.

      Usuń
    11. Nie mamy innego wyjścia. Czas w końcu zrozumieć, że nie jesteśmy jednostką, ale tworzymy całe społeczeństwo.

      Usuń
    12. W Polsce kolejne ograniczenia. Oby to coś pomogło

      Usuń
    13. W Niemczech mamy przepustki aby wychodzić do pracy. My osobiście zrobiliśmy zapasy na conajmniej tydzień. Nie wychodzimy nigdzie. Tutaj też już wszystko pozamykane. Jeśli ludzie będą słuchać na pewno to coś da.

      Usuń
    14. Musi... musimy to przetrwać i pokonać. Mnie przeraża troska o bliskich i to ile ludzi umiera.... Przykre to jest :(

      Usuń
  6. Duzo zdrówka życzę i dziękuje, że tak cięzko pracujesz (chociaz ja akurat Twojego chlebka nie jem to i tak wiem, że musi być pyszny :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Ci, za piękna wycieczkę, miło było przejść się z wami. Na prawdę piękne zdjęcia, te ruiny, zamek, uliczki wszystko takie... Mam nadzieję, że buty aż tak nie obtarly.
    Uważajcie na siebie, odpoczywaj ile możesz nie długo się to uspokoi bo chyba ludzie przestaną tyle kupować i posiedzą w domu. Ja kupiłam mąkę, by w razie czego sama upiec bułki czy pizze - to dobry czas by spędzić czas z dziećmi na wet piekąc coś zamiast kupować.
    Spokojnej niedzieli kochana 😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak. W tym trudnym czasie trzeba jakoś sobie radzić :) niestety, ten tydzień na pewno jeszcze będzie ciężki. Dopiero wróciłam z pracy :(

      Usuń
    2. To odpoczywaj ile możesz - uważaj na siebie.
      Nie długo się ten szał uspokoi 😘

      Usuń
    3. Taką mam nadzieję 😘

      Usuń
  8. Cudne zdjęcia. Mam nadzieję, że wszystko wróci do normy i niebawem będzie można odwiedzić to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, twoje zdjęcia mnie oczarowały. Chętnie kiedyś odwiedzę to miasto, o ile znajdę jakieś sensowne połączenie z Polski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci szczerze, że specjalnie to nie ma po co tam jechać, ale można zaplanować sobie kilka takich miejsc naraz :) Niemcy wbrew pozorom są piękne.

      Usuń
  10. Przepiękne zdjęcia, przepiękne kadry, zauroczyłaś mnie tym światem.
    Pracowałam kiedyś w piekarni, podobny szał napada ludzi przed każdymi świętami i dłuższymi weekendami. Współczuję, że tyle godzin trzeba się męczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam okazję pracować w piekarni przed Bożym Narodzeniem i powiem Ci, że nie było takiego koszmaru jak jest teraz. Ledwo się wyrabiamy ze wszystkim :(

      Usuń
  11. Oj też mam już przesyt tego i również, życzę Ci dużo zdrówka i siły 😘
    Oby jak najszybciej wszystko wróciło do normy 🙂
    A miejsce przepiękne 😍
    Mam nadzieję że uda mi się tam kiedyś wybrać 🙂
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto zwiedzić to missteczko :) Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  12. Miło, że zamieściłaś tyle zdjęć, chętnie obejrzałam, nigdy tam nie byłam, a widzę, że warto.
    Lubimy z mężem takie klimaty:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto i cieszę się, że Ci się podobało :)

      Usuń
  13. Ależ piękne budynki :)
    Jak ja dobrze Cię rozumiem ludzie teraz na potęgę kupują chleb . Tez musiałam zwiększyć produkcje . Ale to ludzie robią a nie roboty są jakies granice . Oby się wszystko unormowalo .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie na potęgę kupują wszystko i naprawdę zastanawiam się po co? Czy naprawdę potrzebują tego wszystkiego?

      Usuń
  14. Chyba oglądanie Breaking Bas mi weszło za mocno, bo przeczytałam tytuł posta jako Heisenberg...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, to nawet nie wiem o czym piszesz :)

      Usuń
  15. Mam nadzieję, że ludzie się opamiętają i będzie spokojniej w piekarniach i sklepach :)
    Bardzo fajna fotorelacja! Życzę Tobie dużo zdrówka :) Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję, choć narazie na to się nie zapowiada...

      Usuń
  16. Za dużo tego koronawirusa naokoło, więc dobrze, że zabrałaś nas w wirtualną podróż po Heisenberg.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładniutko tam. Urzekła mnie architektura.
    Chciałabym tak w przyszłości podróżować na tak zwanym spontanie.

    Ludzie powariowali z powodu treści dookoła. Jakiś chaos, a przecież tutaj kluczowy jest spokój.

    Uważaj na siebie, kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spontany są najlepsze :) Ty również się pilnuj kochana!

      Usuń
  18. Zdjęcia piękne, zazdroszczę podróży. Życzę masy zdrówka!

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia! Trzymajcie się i nie dajcie się zwariować, ale też zarazić!

    OdpowiedzUsuń
  20. Kochana
    Grunt, to zdrowy rozsądek i spokój!
    Życzę zdrówka, pogody ducha, dużo słońca na kolejne marcowe dni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i również życzę dużo zdrowia ❤️

      Usuń
  21. Super wycieczka. Piękne miasto. Też mam wrażenie, że niektórzy powariowali. Teraz robią wielkie zapasy, a niebawem duża część tych rzeczy wyląduje na śmietnikach...
    Nie dajmy się zwariować. Zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to chodzi. Kupują takie hordy zapasów, że głowa mała, a kto to wszystko zje?

      Usuń
  22. Ładne miasto, może nie żeby specjalnie jechać, ale gdyby było po drodze albo gdyby być w pobliżu, to jak najbardziej, jest tam na co popatrzeć. I świetne zdjęcia. :)
    Dla niektórych czas zwolnił i nie wiadomo, co ze sobą zrobić w domu, dla innych, jak dla Ciebie, urwanie głowy. U mnie w zasadzie tak wyszło, że wirus czy nie, niewiele by się dla mnie różniło, przynajmniej przez obecne dwa tygodnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórym jednak zupełnie odbiło. I w sumie to nie wiem czy to dobrze czy źle. Bo z jednej strony dobrze, że się pilnują, ale z drugiej strony to jakiś koszmar co się dzieje.

      Usuń
    2. Dla mnie najbardziej męczące są niesprawdzone informacje, gdybanie i chwytliwe tytuły, pod którymi nic sensownego nie ma.
      Niemiecki współpracownik pytał, czy u nas też masowo wykupywano papier toaletowy i makaron. ;)
      Można się też zastanawiać, czy naprawdę teraz nagle potrzeba więcej pieczywa, że macie więcej pracy...

      Usuń
    3. Na szczęście już wszystko się uspokaja. Produkowane są najpotrzebniejsze rodzaje pieczywa, jest dużo angebotów, ale idzie nareszcie wytrzymać. A fake newsy to naprawdę cholerstwo.

      Usuń
  23. kochana życzę dużo siły w tym ciężkim czasie. Moja mama tak samo przez telefon mi powtarza "dzieci tylko uważajcie na siebie" a mojego starego dziadek ostatnio dzwonił do mnie (do mnie! a nie do wnuczka :P) żeby zapytać jak się czujemy bo się martwił :P Miasteczko jest urocze i fajnie, że choć chwile mogliście się oderwać od tego wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochany dziadek! :) Dziękuję bardzo, na pewno mi się przyda ❤️ Uważaj na siebie, kochana!

      Usuń
  24. Jesteś w Hessen??
    Ja na granicy Hessen z Turingen
    Tu jest spokój
    Niemcy nawet na basen chodzą
    Nie ma takiej paniki jak w Polsce, ale są ostrożni
    Trzymaj się mała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie we Frankfurcie nad Menem, a Ty? :) Również nie spadnij kochana ❤️

      Usuń
    2. Troszkę bliżej naszej granicy
      Heringen, Bad Hersfilld
      Lubię to miejsce

      Usuń
    3. Całkiem niedaleko mnie :) Może kiedyś uda nam się umówić na kawę, jak to wszystko się skończy :)

      Usuń
  25. Bardzo dobrze napisałaś na samym końcu i oby w końcu Polacy zmądrzeli i przestali myśleć tylko o sobie, a pomyśleli o nas wszystkich. Wy również uważajcie tam na siebie.
    A wycieczkę mieliście ekstra, super zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby cały świat przestał myśleć tylko o sobie :)

      Usuń
  26. Piekne miasto! A ten wirus to niestety większości ludziom zamącił nieco za dużo w głowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony to dobrze, z drugiej szkoda, że do takiego stopnia :(

      Usuń
  27. Musimy uważać na siebie i swoich bliskich, nie wiele więcej możemy zrobić.
    Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda bajecznie. Też bym sobie gdzieś powędrowała :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepiękne zdjęcia. Dobrze też, iż udało Wam się miło spędzić czas. Co do wiadomej sytuacji, jest teraz nieciekawie, ale mam nadzieję, że wkrótce się to ustabilizuje. I tak jak pisałaś, trzeba na siebie uważać. Wszystkiego dobrego dla Ciebie i Twojego partnera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i życzymy dużo zdrowia i siły na ten trudny czas ❤️

      Usuń
    2. Również dziękuję. Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  30. Cudne miejsce warte zobaczenia. Mam nadzieję, że wkrótce wszystko wróci do normy i będziemy znów mogli wrócić do normalności i podróżować, a póki co takie wpisy dają nam namiastkę świata, który zamknął się na chwilę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony to dobrze, że świat zwolnił. Pozostało nam wynieść jak najwięcej z tej lekcji.

      Usuń
  31. Pracujesz bardzo ciężko, więc mam nadzieję, że ta wycieczka pomogła Ci naładować akumulatory. Fajnie poznać nowe, urokliwe miejsce, choćby wirtualnie.
    Życzę Wam dużo zdrowia :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, wycieczka odbyliśmy zanim to wszystko się zaczęło. Dziękuję i Tobie również ❤️

      Usuń
    2. W takim razie niech fajne wspomnienia dodają Ci siły :)

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo kochana ❤️

      Usuń
    4. Przesyłam uściski ❤️

      Usuń
  32. Mnie przeraża, smuci a zarazem męczy to co dzieje się w Polsce i na świecie w związku z pandemią koronawirusa :(

    A zdjęcia z Twojego posta ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje mieć nadzieję, że to wszystko kiedyś się skończy.

      Usuń
  33. Piękne widoki, pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak pięknie aż miło popatrzeć,miejmy nadzieje,że niebawem wszystko wróci do normy...a póki co zdrówka,bo ono teraz jest najważniejsze.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Jest nie ciekawie, czekamy wszyscy co dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję, że to wszystko wkrótce się skończy.

      Usuń
  36. pięknie tam jest! fajnie na chwilę odciąć głowę od problemów i przenieść w takie ładne miejsca!
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  37. I można podróżować w trakcie kwarantanny? Można :) Tym potem zabrałaś nas na bardzo fajną wycieczkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobało :)

      Usuń
    2. Fajnie, gdy ktoś umie pisać o podróżach, chociaż ja w takich relacjach i tak najbardziej doceniam zdjęcia :)

      Usuń
    3. Pisać można dużo, co i tak prędzej się znudzi. Zdjęcia jednak można oglądać i oglądać :)

      Usuń
    4. Tak :) Tekst bardziej działa na wyobraźnię jednak, więc jeśli tylko ktoś lubi podróże to najlepiej połączyć jedno z drugim :)

      Usuń
    5. Pozdrawiam cieplutko! :)

      Usuń
  38. Muszę przyznać, że miasto pięknie się prezentuje w Twoich kadrach :)
    A co do obecnej sytuacji, to faktycznie, czas jest niezwykle trudny, zwłaszcza dla branży spożywczej. Ściskam najcieplej Kochana i dużo sił Ci życzę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze, że znoszą zakaz handlu w niedzielę. Nie ucierpią tylko kasjerki, ale również dostawcy, którzy muszą ten towar dostarczyć.

      Usuń
    2. To prawda... Pozostaje mieć nadzieję, że to wszystko szybko się skończy.

      Usuń
    3. Jeśli ludzie się dostosują, w końcu ustąpi :)

      Usuń
  39. It is a great place. Thank you for sharing amazing photos!

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne zdjęcia i na pewno piękne wspomnienia. Fajnie się to ogląda, zwłaszcza teraz, kiedy mamy tak ograniczoną możliwość przemieszczania się. Dużo zdrówka dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Jakie piękne klimatyczne miasto!
    Kochana Ty tez na siebie uważaj, zdrowka życzę 😘

    OdpowiedzUsuń
  42. mój też ma zmysł orientacyjny:D i całe szczęście bo ja wymyślam miejsce do zwiedzania, a on prowadzi;p ja mam wolne w tym tyg bo szkoły zamknięte, ale wkurzam się bo leci mi z urlopu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpoczywaj więc kochana i wykorzystaj ten czas jak najlepiej ❤️

      Usuń
  43. Dzięki za fajną "zdjęciową wycieczkę" ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Dzięki za ten tekst. Zażyłam tu choć namiastki normalności :) zdrowia i uściski wielkie (oczywiście na odległość)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, normalność w tych czasach to cenna rzecz :) ściskam!

      Usuń
  45. Hej :) piekne zdjęcia :) w mediach bedą nagłaśniać sytuacje i robić afere z wszystkiego , a lepiej jest poczytać od kogos jak jest naprawdę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, tych rzetelnych informacji coraz mniej.

      Usuń
  46. Dużo zdrówka i odpoczynku :-)Mam nadzieję, że w miarę szybko się ta sytuacja skończy, bo ciekawie nie jest :-(

    OdpowiedzUsuń
  47. Piękne miejsce, warto się wybrać ☺

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetne zdjęcia, miło się je oglądało, dobrze jest oderwać się na chwilę od codzienności. ;) Ty również na siebie uważaj i trzymaj się! Trzeba jakoś przetrwać ten trudny czas.

    OdpowiedzUsuń
  49. Odpowiedzi
    1. Jak to wszystko się skończy będziemy zwiedzać do woli :)

      Usuń
  50. Ja ostatnio ograniczyłam czytanie informacji o tym co się dzieje. Wchodzę dwa razy: rano i pod wieczór. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeraża mnie ilość tego na Facebooku. Przestanę chyba tam wchodzić :)

      Usuń
  51. Piękne zdjęcia. Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  52. JA nie mam dosyć... są rzetelne programy które przekazują informcje i relacje na żywo w internecie przynajmniej jestem na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, ale wchodząc na Facebooka 10 postów pod rząd "korona świrus". To już nie chodzi o specjalne oglądanie by się czegoś rzetelnego dowiedzieć i być na bieżąco. Nie chcesz, a i tak widzisz. Mnóstwo fake newsów również się pojawia.

      Usuń
  53. Piękne zdjęcia, kocham taki klimat

    obserwuje :)
    https://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Piękne fotografię! Wszystkiego dobrego życzę :)

    Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  55. rzeczywiście piękne miasto! :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Piękne miasto. Dopisuję je do listy miejsc do odwiedzenia. Jak miną czasy zarazy. A tymczasem: miłego i zdrowego :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Piękne miasto. Muszę przyznać, że już wielokrotnie byłam pod wrażeniem tego niemiecku zamiłowania do porządku, harmonii i ładu w architekturze. Miło popatrzeć.

    My siedzimy na dupkach w domu, nie tylko dlatego, że pracujemy zdalnie. Po prostu, z rozsądku. Dużo zdrowia i siły dla Was :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak najlepiej :) My również tylko wychodzimy do piekarni i zakupy. Nie w głowach nam szwendaczki 😁

      Usuń
  58. Jestem pełna podziwu, że po tak ciężkiej pracy masz siły i ochoty na wojaże, ale tak trzymać. Szczególnie, że po zdjęciach widać, ile się napatrzycie i przeżyjecie. A ludzie zadowoleni i pełni optymizmu nie dają się tak łatwo wirusom, o tym trzeba pamiętać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nasz Mini urlop odbył się zanim to wszystko się zaczęło, więc zostały tylko wspomnienia :) w tej chwili siedzimy w domkach, bo po pracy nie mamy siły na nic :( ale optymizmu nam nie brakuje! ❤️

      Usuń
  59. Niesamowite miasto! Nie wiedziałam, że jest takie piękne! Z chęcią bym pozwiedzała :) Zdrówka kochana, dbajcie o siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana, Ty również uważaj na siebie ❤️

      Usuń
  60. Podróże zazwyczaj są bardzo ciekawe. Koronawirus jest i zaraz go nie będzie. Lepiej się cieszyć odpoczynkiem. A liczba osób które umarły tylko sugeruje, żeby nie nadużywać szczęścia i jednak zostać w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba mieć nadzieję, że będzie tak jak mówisz. Że to wszystko zaraz zniknie.

      Usuń
  61. Miasteczko przepiękne, muszę je kiedyś koniecznie odwiedzić :-)Dobrze,że się jeszcze na taką wycieczkę "załapałaś" bo czasy coraz bardziej niepewne....

    Oj Ty biedulko, ale jak ja doceniam pracę tej całej grupy ludzi, która w tym okresie ma dodatkowo ciężko.

    Trzymaj się tam - i przede wszystkim dużo zdrówka bo reszta się jakoś ułoży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i Ty również na siebie uważaj ❤️

      Usuń
    2. Mam nadzieje,że cały czas sie tam jakoś trzymacie

      Usuń
    3. Jakoś :) Mamy przepustki do pracy, zrobiliśmy zapasy na conajmniej tydzień i jakoś to idzie :)

      Usuń
  62. Bardzo ładne tam widoki. Też bym się chętnie tam kiedyś wybrała.

    OdpowiedzUsuń
  63. Byłam w Hessen, cudne zdjęcia ♥

    OdpowiedzUsuń
  64. Przepiękne miasto... dzięki, że je nam pokazałaś... to rzeczywiście odskocznia od ciągłego bombardowania przez media, budzącymi niepokój informacjami o kolejnych zarażonych wirusem!!!

    My siedzimy w domu. Tylko mąż wychodzi do pracy i sklepu. Niewiele mam możliwości, aby obserwować zachowania ludzi, ale mam wrażenie, że większość rozumie powagę sytuacji i stosuje się do zaleceń (przynajmniej chcę w to wierzyć).
    Wszystkiego dobrego Wam życzę... uważajcie na siebie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ręce opadają jak widzę tłumy ludzi na mieście. Mam nadzieję, że zaostrzone kary w końcu podziałają. Dużo zdrowia kochana ❤️

      Usuń
  65. Na pewno w przyszłości tam pojadę :) Zdjęcia zachęcają do odwiedzin :)

    OdpowiedzUsuń
  66. wow, nie wiedziałam, że jest coś takiego jak niemiecki Rzym! ale zdjęcia wspaniałe, miasteczko wygląda przepięknie <33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest przepiękne ❤️

      Usuń
    2. Na pewno się kiedyś wybiorę ;)

      Usuń
    3. Polecam i życzę aby wyjazd nadarzył się jak najszybciej :)

      Usuń
  67. Musi tam być niesamowicie pięknie, a przynajmniej zdjęcia na to wskazują :)
    Trzymaj się tam, oby koronacholerstwo Cię nie dopadło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pięknie i jest magicznie :) Dziękuję bardzo, Ty również na siebie uważaj!

      Usuń
  68. Życzę Ci, abyście byli zdrowi w czasie tej pandemii. ;*
    Co do wycieczki to bardzo Ci jej zazdroszczę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  69. Przepiękne widoki, tylko pozazdrościć :) Miło popatrzeć na takie obrazowe zdjęcia, w obecnej sytuacji nie wiadomo kiedy będę miała najbliższą okazję by coś zwiedzić.
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję, że to wszystko skończy się jak najszybciej :)

      Usuń
    2. Tak, miejmy nadzieję. Mam nadzieję, że teraz trochę przecierpimy nie ruszając się z domu, odmawiając sobie wycieczek itd. za to później będziemy mogli sobie to odbić już bez strachu i chorób :)

      Usuń
    3. Zastanawiam się jednak jak będzie wyglądał świat po tym wszystkim.

      Usuń
  70. Ciekawe miejsce. Jak się wszystko uspokoi, to będę chciała się tam wybrać. W końcu to całkiem niedaleko.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  71. Piękne miejsce! Nigdy w Niemczech nie byłam. :)

    U mnie nowy post, będę wdzięczna jeśli wpadniesz. 😊
    https://hiddenxguns.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemcy wbrew pozorom są bardzo pięknym państwem :)

      Usuń
  72. Jak tam pięknie jest, szkoda jednak że w takich okolicznościach cięzko jest tam się dostac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko minie, a my na nowo docenimy piękno świata :)

      Usuń
  73. Z każdym dniem dowiadujemy się coraz okrutniejszych, budzących niepokój informacji. Miejmy nadzieje, że kiedyś w końcu to ustąpi.

    Co do samej wycieczki - super! Z chęcią wybrałam się w tak piękne miejsca. Wyobraziłam sobie zjawiskowe sesje, ahhh.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też stojąc na zamku wyobrażałam sobie ile można tu podziałać cudownego z aparatem :)

      Usuń
  74. Bardzo ładne miejsce.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  75. Sytuacja jest trudna, trzeba po prostu przetrwać, być silnym i wspierać się nawzajem!
    Co do miejsca - piękne! Prawie Rzym :D Chętnie bym się tam wybrała ☺

    OdpowiedzUsuń
  76. jak cudownie, że udało Wam się choć troszkę odpocząć, złapać chwile. ile ja bym dała za taki chwilowy urlop...

    ps mogłabym prosić Cię o maila? chciałabym wysłać Ci zaproszenie na bloga. na razie jest on prywatny.

    OdpowiedzUsuń
  77. Ale piękne widoki :))
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  78. Ale tam pięknie! Buziaki i Obserwuje 😘

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde odwiedziny i każdy komentarz. Szukam stałych czytelników, więc z miłą chęcią odwiedzę Wasze blogi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Factory of memories , Blogger